Din indkøbskurv er tom.

DR Bamser og Legetøj

DR Bamser og Legetøj

DR er hjemstedet for mange af de kendte figurer som vores børn elsker, og DR bamser og legetøj er i dag et stort hit blandt børn og pædagoger i hele landet. Vi har her på siden et stort udvalg af bamser og legetøj fra DRs skønne børneprogrammer. Blandt vores produkter har vi blandt andet en masse skønne bamser, som for eksempel Bamse og Kylling og Anna og Lotte bamser.

27 vare(r)

pr. side

Sorter stigende

27 vare(r)

pr. side

Sorter stigende

Bamse og kylling legetøj 

Udvalget af legetøj og bamser fra DR udvides hele tiden, og omfatter udover de mange søde bamser og kvalitets legetøj nu også en service serie. Hele serien er naturligvis produceret i kvalitetsmaterialer og uden skyggen af skadelige stoffer.

De mange søde hånddukker med bamse og de andre figurer er et rigtig godt lege redskab, som med det samme fanger barnets opmærksomhed. F.eks. er hånddukker et virkelig godt redskab når de små skal have nogle informationer som helst skal blive siddende i knolden. Det er jo trods alt sjovere at lære af Bamse, Kylling eller en af de andre figurer, end fra far eller mor.

Dukker kan hjælpe med at udvikle sprog og kommunikation, da hånddukker vækker alle børns interesse. Dukkerne tilbyder børn en engagerende måde at interagere på og udforske deres viden og forståelse af verden. For mange børn åbner den op for en ny verden af kommunikation, der understøtter erhvervelsen af sprogfærdigheder. Faktisk bruges dukker til det terapeutiske formål at støtte kommunikation og udvikling af børn med handicap. Børn lærer at tale og formulere deres tanker og ord for bedst at formidle deres budskab. Dette kan betyde modellering af korrekt sætningsstruktur eller indførelse af nyt ordforråd i samtalen.

Bamse kylling ælling bamser

Bamse og kylling legetøj giver en følelse af sikkerhed, der gør det lettere for børn at udtrykke tanker og følelser, at de ellers ikke føler sig godt tilpas med at dele. Taler gennem en marionet giver børn mulighed for at udforske følelser frit og genskabe situationer på en måde, som de er bekendt med. For eksempel, når børn bliver bedt om at spille en uenighed mellem venner, vil de præsentere de følelser og reaktioner, de ville føle, hvis de var i situationen. Dette giver gode muligheder for at undervise positive sociale færdigheder. Processen giver også børn mulighed for at udvikle empati til andre. Når børn opmuntres til at tage andres rolle, lærer de empati. Dette er meget vigtigt for at hjælpe dem med at opleve medfølelse og respekt for andres følelser. Det er også et vigtigt kendetegn ved udviklingen af interpersonel intelligens, hvilket er vigtigt i læringsprocessen. De, der har stærk interpersonel intelligens, er gode til at forstå og interagere med andre mennesker og er i stand til at vurdere følelser, motivationer, ønsker og hensigter hos dem omkring dem. Heldigvis kan social intelligens udvikles, og dukker giver en glimrende mulighed for at udforske situationer, der hjælper børn med at lære empati og interpersonel kommunikation. Det understøtter også muligheden for at undervise positive sociale interaktioner, problemløsning og andre sociale / følelsesmæssige færdigheder.

please wait...